Meny Kontakt, tyck till & öppettider
 

Kontakta Skellefteå kommun

Telefon:0910-73 50 00

Telefontider Vardagar 07.00-17.00.

Besöksadress Trädgårdsgatan 6, Stadshuset

Besökstid: Vardagar 07.00-17.30

Öppettider Visa öppettider

Inflytande i Skellefteå kommun

Det finns en rad olika sätt att vara med och påverka Skellefteå kommun. Du vet väl om möjligheten att lämna in ett medborgarförslag? Här på webben kan du även lämna synpunkter direkt.

Läs mer om på vilka sätt du kan påverka din kommun här

Konsumentvägledning

Här kan du läsa om serviceförklaringen för konsumentvägledning.

Vad är en serviceförklaring?

Skellefteå kommuns ansvar

  • Opartisk vägledning.
  • Att erbjuda konsumentvägledning till både privatpersoner och företag.
  • Att erbjuda informationsträffar inom området konsumenträtt för större och mindre grupper.

Skellefteå kommun lovar att:

  • Du får tydlig information om ärendets gång och återkoppling enligt överenskommelse.
  • Ditt ärende behandlas med sekretess.
  • Du får hjälp till självhjälp.
  • Du får handfast hjälp med att kontakta företag och myndigheter om du har särskilda behov.
  • Du får träffa en vägledare personligen, per telefon eller via e-post, på det sätt som passar dig bäst.

 

Ditt ansvar

  • Att ha alla handlingar till hands i kontakten med oss och lämna så korrekt information som möjligt.
  • Att kontakta kommunens kundtjänst om du vill komma i kontakt med oss eller om du anser att vi inte håller vad vi lovar.

 

Om vi inte håller vad vi lovar

Om du upplever att vi inte håller vad vi lovar vill vi att du hör av dig till kundtjänst och beskriver på vilket sätt vi brutit löftet. Vi förklarar då varför, och ser över våra rutiner för att förbättra vårt arbete.

Lämna synpunkter

Vi uppskattar om du lämnar synpunkter på våra tjänster
Synpunkter, klagomål och beröm ger oss värdefull information för att vi ska kunna bli bättre. Du kan lämna dina synpunkter på olika sätt. Många föredrar att prata med berörd personal på plats eller via telefon. Skellefteå kommuns telefonnummer är 0910-73 50 00. Det finns även andra kontaktvägar. Klicka på länken nedan och välj det som passar dig. Du kan vara anonym om du vill
Till till kontaktsidan


Vad är serviceförklaringar?

Serviceförklaringar är konkreta löften som förklarar vad medborgaren kan förvänta sig av kommunens tjänster. Serviceförklaringar är en del av kommunens arbete med kvalitetsutveckling.

Ansvarig nämnd: Konsumentnämnden

Informationen granskades: 2015-11-18