A-hallen öppnar igen torsdag den 29 februari

Efter extrainsatt snöröjning kommer a-hallen på Skellefteå Kraft Arena att öppna igen vid lunchtid på torsdag den 29 februari.

Sedan november ifjol pågår det en utredning med en extern part för att se över takbärigheten på a-hallen på Skellefteå Kraft Arena och ta fram långsiktiga åtgärder. Under pågående utredning framkom att stora snömängder kunde utgöra fara. I kombination med mätvärden från Skellefteå kommuns egna sensorer beslutades det att tillfälligt stänga a-hallen. Detta som en förebyggande försiktighetsåtgärd samt för att kunna undersöka bärigheten. Sedan i måndags sattes även extra skottning in både dag- och kvällstid. Nu är det beslutat att a-hallen kommer öppna igen torsdag den 29 februari vid lunchtid.

Utredningen och skottningen är en del i Skellefteå kommuns löpande underhållsarbete när det gäller att hålla byggnader i gott skick.