Meny Kontakt, tyck till & öppettider
 

Kontakta Skellefteå kommun

Telefon:0910-73 50 00

Telefontider Vardagar 07.00-17.00.

Besöksadress Trädgårdsgatan 6, Stadshuset

Besökstid: Vardagar 07.00-17.30

Inflytande i Skellefteå kommun

Det finns en rad olika sätt att vara med och påverka Skellefteå kommun. Du vet väl om möjligheten att lämna in ett medborgarförslag? Här på webben kan du även lämna synpunkter direkt.

Läs mer om på vilka sätt du kan påverka din kommun här

Raka vägen in till Skellefteå kommuns service

Du behöver inte kunna namnen på ansvariga tjänstepersoner. Inte ens på vilken förvaltning de finns. Krångliga ord och termer behöver du inte heller ha koll på. Berätta bara om ditt ärende eller ställ din fråga så får du hjälp hos kundtjänst. Chansen är stor att ditt ärende blir löst på en gång.

Det räcker med en kontakt. Antingen får du svar på din fråga direkt, eller så kan du släppa tanken – i trygg förvissning om att Skellefteå kommun har börjat jobba med din fundering.

Du kan kontakta kommunen via e-post, webbformulär, mobilapp, Facebook, personligt besök eller telefon. Väljer du att ringa får du alltid svar. Väntetiden ska i normalfallet inte överstiga två minuter, men vill du inte vänta kan du använda återuppringningsfunktionen. Du behåller då din plats i kön och blir uppringd så fort en handläggare är ledig.

Oavsett kontaktväg är ambitionen att 70 procent av ärendena ska lösas direkt i kundtjänst. Mer komplicerade ärenden kan ta längre tid. I sådana fall blir du kontaktad av en specialiserad handläggare inom tre arbetsdagar, för fortsatt dialog.

När du kontaktar kommunen kan du vara säker på att bli proffsigt och trevligt bemött. Medarbetarna på kundtjänst är kunniga handläggare med öppenhet som ledstjärna och sekretess som grundbult.

Ansvarig nämnd: Kommunstyrelsen

Informationen granskades: 2016-11-30