Meny Kontakt, tyck till & öppettider
 

Kontakta Skellefteå kommun

Telefon:0910-73 50 00

Telefontider Vardagar 07.00-17.00.

Besöksadress Trädgårdsgatan 6, Stadshuset

Besökstid: Vardagar 07.00-17.30

Inflytande i Skellefteå kommun

Det finns en rad olika sätt att vara med och påverka Skellefteå kommun. Du vet väl om möjligheten att lämna in ett medborgarförslag? Här på webben kan du även lämna synpunkter direkt.

Läs mer om på vilka sätt du kan påverka din kommun här

P-passet

De digitala p-passen kostar 500 kr/år. Passet gäller inköpsmånad samt ytterligare elva månader. Det gäller för ett parkeringstillfälle per dygn i max två timmar. Det analoga p-passet slutade att säljas 30 april 2017. Det innebär att från och med 1 april 2018 är inte de analoga P-passen giltiga.

P-passet gäller för avgiftsbelagd parkering på gatan, parkeringsyta vid Citykompaniet, Lasarettet södra, busstorget med flera. Det gäller för ett parkeringstillfälle max två timmar per dag.

Alla p-pass gäller i parkeringshusen Ekorren, Arkaden, Pantern och Viktoria.

Här köper du P-passet (digitala)

För det elektroniska P-passet krävs en app, SkePark alternativt ePark. De laddar du ner från App-store eller Google Play. Appen är kostnadsfri och P-passet (digitala) kostar 500 kronor för ett år.
Så här gör du:

Med appen SkePark

  1. Ladda ner appen  SkePark från App-store eller Google Play. Om du redan har appen installerad kan du köpa passet på en gång. Om du inte har ett konto kan du registrera det direkt i appen.
  2. Logga in i kundportalen
  3. Välj "Avtal" längst upp till höger
  4. Välj abonnemang
  5. Under "tillgängliga abonnemang" hittar du P-passet
  6. På den sida som kommer upp när du köpt det ska du markera vilket fordon som ska gälla för p-passet. Har du flera fordon kan du ändra val av fordon vid parkeringstillfället.

Du kan ta del av mer detaljerad information i vår pdf om SkePark och digitala P-passet.
Läs mer om hur SkePark fungerar, vanliga frågor och svar etc på sidan om SkePark

Med appen ePark

  1. Ladda ner appen  ePARK från App-store eller Google Play. Om du redan har appen installerad kan du köpa passet på en gång.
  2. Välj Skellefteå under Stad
  3. Välj kortregistrering och följ instruktionerna
  4. Välj köp p-passet
  5. Välj köp nu

Digitalt p-pass, instruktion med bilder (pdf, nytt fönster)

Kontakta ePARK support

E-post: support@eparkera.se
Telefon 010-101 31 10
Öppettider. Måndag till Fredag 09-18 samt Lördagar 09-15

Läs mer om ePARK-appen: http://electronicparking.se/epark/

P-passet (papperskivan) upphör att gälla från och med 1 april 2018

Det analoga P-passet fasas nu ut. De slutade att säljas från och med 30 april 2017 och upphör att gälla från och med 1 april 2018.

Ansvarig nämnd: Tekniska nämnden

Informationen granskades: 2017-12-01