Återvinningscentraler

Här kan du läsa om vad du kan förvänta dig av återvinningscentralerna i kommunen.

Vad är en serviceförklaring?

Vårt ansvar

Skellefteå kommun lovar att:

  • Du ska ha tillgång till två återvinningscentraler som har kvällsöppet, måndag – torsdag, i Skellefteå kommun (undantaget veckor med ”röda dagar”).
  • Du ska kunna hitta den information du behöver för att kunna källsortera ditt avfall. Var du kan lämna ditt avfall och vilka öppettider som gäller. Informationen ska du kunna hitta via digital media (Skellefteå kommuns webbplats samt appen Mitt Skellefteå)
  • 90 % av det material du lämnat på en återvinningscentral går vidare för återvinning.
  • Du ska hitta personal på återvinningscentralen om du behöver hjälp med något.
     

Ditt ansvar:

  • Du lämnar ditt avfall som ska återvinnas på rätt ställe d.v.s. utifrån skyltning och informationen på återvinningscentralerna.

 

Om vi inte håller vad vi lovar

Om du hör av dig till kundtjänst för att vi inte har levt upp till vad vi lovat kommer vi att ta kontakt med dig. Du får då en förklaring till varför vi inte höll löftet. Vi kommer även att se över våra rutiner för att förbättra vårt arbete.

Lämna synpunkter

Vi uppskattar om du lämnar synpunkter på våra tjänster. Synpunkter, klagomål och beröm ger oss värdefull information som hjälper oss att bli bättre.

Du kan lämna dina synpunkter på olika sätt. Många föredrar att prata med berörd personal på plats eller via telefon. Skellefteå kommuns telefonnummer är 0910-73 50 00. Det finns även andra kontaktvägar. Klicka på länken nedan och välj det som passar dig. Du kan vara anonym om du vill.

Länk till kontaktsida http://www.skelleftea.se/kontakt

Vad är en serviceförklaring?
Serviceförklaringar är konkreta löften som förklarar vad medborgaren kan förvänta sig av kommunens tjänster. Serviceförklaringar är en del av kommunens arbete med kvalitetsutveckling.

Ansvarig nämnd: Tekniska nämnden
Informationen granskades: 2014-11-03