Hantera dina avfallsärenden med våra nya e-tjänster

Publicerad 2018-10-30

Via mobil eller dator kan du nu hantera ärenden som till exempel ansökan om uppehåll i avfallstjänster, annan fakturamottagare och gemensamma sopkärl.

Några av våra tjänster har blivit digitala

Med målet att kunna ge svar på olika ansökningar så snabbt som möjligt har vi digitaliserat många av avfallsverksamhetens blanketter. Via mobil eller dator kan du nu hantera ärenden som:

• Ansökan om annan fakturamottagare än fastighetsägaren.
• Ansökan om gemensamt avfallskärl.
• Ansökan om uppehåll i avfallstjänster.
• Se mina vatten- och renhållningsfakturor.
• Skapa autogiroblankett för vatten- och renhållningsfakturor.

E-blanketterna hittar du på "Självservice"

Har du ingen dator eller mobil så kan du kontakta kundtjänst för att få hjälp med blanketterna.

Sedan tidigare finns andra former av e-tjänster inom detta område. Avfallsaffären, en tjänst i den kostnadsfria appen Mitt Skellefteå, innehåller funktioner som hjälper fastighetsägare att hantera sopabonnemang, beställa extra tömning eller felanmäla trasiga sopkärl. Tjänsten innehåller även information om nästa soptömning och ger möjlighet att ställa in påminnelser för soptömning.