Rondellen öppnar i sina nya lokaler den 15 april

Måndag den 15 april öppnar Solkrafts second hand-butik Rondellen i sina nya lokaler på Verkstadsvägen i Skellefteå.

I de nya lokalerna får Rondellen all verksamhet samlad på ett våningsplan och i samma byggnad, vilket gör det mer lättarbetat och förbättrar arbetsmiljön.

Att Solkraft Söder redan har verksamhet i byggnaden betyder att cirka 85 personer kommer arbeta i samma byggnad, vilket kan medföra ytterligare samarbetsvinster.

– Det känns roligt att flytta in! Det blir en nystart med möjlighet att få till en bra arbetsmiljö för alla. Naturligtvis är det dubbla känslor att lämna Mullberget där Rondellen startade upp 2008 och har varit en känd plats för många, men vi tror och hoppas att både gamla och nya kunder hittar till oss nu, säger Ulrika Höök, enhetschef för Rondellen.

Kunderna som söker sig till Rondellen kommer känna igen sig på den nya adressen. Det kommer finnas ett varierat utbud av återbrukade varor samt möjlighet att slå sig ned och ta en kopp kaffe.

Den som i stället vill skänka helt och rent återbruk gör det på någon av kommunens återvinningscentraler eller i den container som finns på baksidan av Solkrafts lokal på Verkstadsvägen.

– Vi är tacksamma och glada över att våra kommunmedborgare är duktiga på att bidra till en mer hållbar och cirkulär konsumtion, säger Ulrika Höök.

Välkommen!