Illustrerad bild där det står Internationella Romadagen och är vimplar i romska flaggans färger blått, grönt och rött.

Inbjudan till att fira Internationella Romadagen

Skellefteå kommun är glada att bjuda in till en speciell dag för att fira Internationella Romadagen.

Det är en dag då vi hedrar romernas kultur, historia och kamp för rättigheter. Vi kommer att samlas för att njuta av god mat, tårta och samtidigt lära oss mer om vårt arbete och romernas rättigheter samt vårt arbete som vår romska samhällsvägledare ansvarar för. Vi på Kompetenscentrum flerspråkighet kommer berätta om vårt arbete för romernas rättigheter, inklusive utbildning, kulturbevarande och social inkludering. Kommunrepresentanter kommer att berätta om arbetet med romsk inkludering.

Vi ser fram emot att fira denna dag tillsammans med er!

Datum: 11 april 2024

Tid: 17.00

Plats: Sjungande dalens skola, Konsertvägen 3, 931 46 Skellefteå

Meddela oss om ni vill delta och meddela gärna om allergier eller specialkost senast den 8 april. Det är begränsat antal platser. Ni kan mejla oss på Kompetenscentrum flerspråkighet, kompetenscentrumflersprakighet@skelleftea.se