Tillbaka till sökresultatet

Enhetschef Underhåll/anpassning Fastighet

Support och lokaler

Om arbetsplatsen

Det händer mycket i Skellefteå. Här ska många fler människor leva och bo och just nu pågår arbetet för att möta utvecklingen. Det byggs och planeras som aldrig förr och nya bostäder, arbetsplatser och infrastruktur tar form. Nu söker vi en driven Enhetschef, Underhåll/anpassning fastighet som vill göra skillnad i en kommun med stark tillväxt och snabb utveckling och där vi just nu har väldigt många spännande projekt. Hos oss får du ett utmanande och varierande arbete och får vara en del av ett härligt team där vi tillsammans med andra bidrar till ett växande Skellefteå. Fastighetsavdelningen är en del av förvaltningen Support och lokaler och finns till för kommunens verksamheter genom bland annat en effektiv och hållbar lokalförsörjning. Som Enhetschef Underhåll/anpassning tillhör du projektsektionen och är underställd Projektchef. Sektionen består idag av 25 medarbetare och är uppdelad i två enheter Investering och Underhåll/anpassning. I den här rekryteringen behöver du bara bifoga ett CV. Det personliga brevet ersätts av frågor som du svarar på i din ansökan. Välkommen med din ansökan!

Arbetsuppgifter

Som enhetschef har du det övergripande ansvaret för kvalitet och processer för våra underhålls- och anpassningsprojekt. Jobbet innebär att driva våra projekt i nära samarbete med dina projektledare och projekteringsledare. Du ingår i sektionens ledningsgrupp och har personalansvar samt budget och resultatansvar för din enhet. Det är viktigt att du håller dig uppdaterad om det lokala marknadsläget inom byggsektorn samt håller dig insatt i utvecklingen inom entreprenadjuridik, byggteknik och lagstiftningen kring offentlig upphandling. Du kommer att ha många kontaktytor både internt och externt och att kommunicera och skapa goda relationer med kunder och entreprenörer är en viktig del av uppdraget. I detta ingår även att möta media.

Kvalifikationer

För att passa in i rollen krävs det en lämplig högskole- eller universitetsutbildning relaterad till uppdraget. Det är även viktigt att du besitter gedigen erfarenhet och kunskap inom entreprenadjuridik samt har fördjupad förståelse för entreprenadrelaterade regelverk och avtal. Dessutom behöver du ha goda insikter i processer som sträcker sig från initial beställning och upphandling till avslutad leverans. Det är avgörande att du har god kännedom om lagen om offentlig upphandling och/eller entreprenadupphandling. Vi ser även att du har tidigare erfarenhet av en chefsroll. Vi ser en strukturerad arbetsstil och förmåga att tänka kreativt för att lösa utmaningar som uppstår som mycket viktigt. Slutligen förutsätter vi att du innehar ett B-körkort och har förmåga att kommunicera på svenska både muntligt och skriftligt.

Anställningen

Omfattning:
Heltid
Anställningsform:
Tillsvidareanställning
Tillträde:
Snarast enligt överenskommelse.
Antal tjänster
1

Ansökningsinformation

Sista ansökningsdatum:
2024-05-10
Referensnummer:
407958
Ansök Här

Kontakt

Marielle Rånes
HR-partner
0910 - 73 50 00
Kenneth Lindén
Projektchef
0910 - 73 50 00

Fackliga företrädare

Kristina Stålhös
Vision
0910-73 50 00
Anna-karin Knutsson Eriksson
SACO
0910 - 73 50 00

Övrig information

Förvaltningen Support och lokaler har till uppdrag att samordna och utveckla effektivt stöd så att kommunens verksamheter kan fokusera på sina olika huvuduppdrag och ge effektivare service till kommunens invånare. Vi ansvarar för kommunens övergripande samordning och utveckling av tjänster inom områden som måltid, fastighet, personal, ekonomi, inköp, information, kundtjänst och IT. Läs mer om Skellefteå här: http://portal.skelleftea.se/ Kontakt från rekryterings- och bemanningsföretag samt annonsförsäljare undanbeds.

Senast uppdaterad: