Kontakta oss
På de här sidorna finns information om på vilka sätt du kan kontakta kommunen när du behöver hjälp. Du kan ringa, besöka eller skicka meddelande via webben till kommunen.
Ring kundtjänst 0910-73 50 00
Telefonnumret till Skellefteå kommun är 0910-73 50 00. När du ringer till oss kommer du till vårt talsvar därefter får du välja mellan olika knappval.
Jour
Alla vardagar efter 17.00 och helger ringer du 0910-73 50 00 och anger knappval 3 för att komma till jouren.
Skicka meddelande
Du kan kontakta oss genom att skicka ett meddelande från webbplatsen. Kundtjänst svarar eller skickar ditt meddelande till rätt tjänsteperson. Du kan kontakta personal eller verksamheter, skriv helt enkelt vem du söker. Du kan också mejla oss,
kundtjanst@skelleftea.se. Meddelandetjänsten och mail bemannas 7-17 vardagar.
Skicka meddelande
Besök oss
Stadshuset,
Trädgårdsgatan 6
Kontakta oss via sociala medier eller via appen
Vi finns på Facebook, Twitter och flera andra sociala medier.
Kontakta oss i sociala medier
Kontakta oss via appen "Mitt Skellefteå".
Postadress
Skellefteå kommun, 931 85 Skellefteå
Fakturaadress
Det är lagkrav på att skicka elektroniska fakturor till kommunen. Ange följande:
Skellefteå kommun, GLN kod 7381020360088
Sex- eller sjuställig beställningsreferens
Fakturor från föreningar, sekretessfakturor samt fakturor till följd av avtal upprättade före 1 april 2019 kan fortfarande skickas till vår gamla fakturaadress:
Skellefteå kommun
Sex- eller sjuställig kod
Box 804
931 28 Skellefteå
Leveransadress för paket
Strandgatan 31, 93131 Skellefteå
Organisationsnummer
212000-2643