Felanmäla

Vill du göra en felanmälan eller lämna en synpunkt ? Du kan alltid ringa kundtjänst på 0910-73 50 00 eller kontakta oss via vår webbplats. Vill du göra en felanmälan en tid då kundtjänst är stängd? Numret hittar du nedan.

Så här felanmäler du:

Ring 0910-73 50 00 dygnet runt, du kopplas till talsvar.

  • Välj 1 för social jour.
  • Välj 3 för övriga ärenden (SOS Alarm).

Eller:

Felanmäla på webbplatsen

Eller:

Skicka meddelande via Skellefteå kommuns app för IPhone och Android. Där har du också möjlighet att ta ett foto med telefonen. Då får vi med den exakta positioneringen med hjälp av gps-koordinater. T ex om en lampa är trasig.

Vatten och vattenläckor

Se alternativen ovan.

Ser vattnet konstigt ut?

Om vattnet ser konstigt ut hemma hos dig är det ofta järn eller mangan som missfärgat vattnet. Järn kan lossna från rostiga vattenledningar och ger ofta ett brunt vatten medan mangan ofta upptäcks som små svarta klumpar i vattnet. Det hjälper nästan alltid att låta kranen spola några minuter. Ta tillvara vattnet som du spolar rent med genom att samla upp det i en hink och använd det till att vattna blommorna eller spola toaletten med. Skulle vattnet fortfarande se, lukta eller smaka konstigt kan du som har kommunalt vatten ringa oss.

Vägar och gator

Gäller det kommunens gator:  Se alternativen ovan.
Gäller det Trafikverkets vägar ring 0771-921 921.
Karta över kommunens samt Trafikverkets vägar och gator.

Belysning

Felanmäla kommunens belysning

Felanmäl Trafikverkets belysning genom att ringa 0771-921 921.

El och fjärrvärme

Gäller det strömavbrott eller fel med fjärrvärme ring Skellefteå Kraft: 020-77 27 00.

Fastigheter där Skellefteå kommun är hyresvärd

Felanmäla fastighet

Ansvarig nämnd: Kommunstyrelsen
Informationen granskades: 2019-01-17